Quantcast
Channel: Fröken Ela
Browsing all 78 articles
Browse latest View live

Water, earth & sky (del 2)

LAS VEGAS DEL 2 Vi blev upphämtade klockan 9:30 av en svart limosinen som tog oss till flygplatsen. Vi var alla rätt

Los Angeles

För ett par dagar sedan kom vi till LA från Vegas. Vi har bott på ett hotell som heter Loews. Fantastiskt fyrstjärnigt

Maui del 1

Sent torsdag kväll kom vi till ön Maui på Hawaii. Cirka 6 timmars flygning från LA. Efter ytterligare en taxiresa så landade

Maui del 2

I skrivande stund sitter vi på planet mellan Maui och San Fransisco. Vi flyger med Hawaiian Airlines och det är det bästa

San Fransisco

Sitter på planet och skriver det här inlägget. SF är en fantastisk stad, och kanske en stad som man inte tröttnar på.

Flyg mm..

Det känns som man har fått en hel del kunskaper om flygningar, flyglinjer, bagage, mat på planet, Wi-Fi mm. Den absolut bästa

Jersey City/New York

I fredags kom vi tillbaka till New York. Vi kom till JFK och skulle ta oss till andra sidan…Jersey City. Vi hade

Oro, intervaller och gadgets

Det var för två år sedan som jag sprang milen på under timmen. Det var två år sedan som jag låg i

If you can dream it, you can do it.

Tänkvärt och vackert

Psykisk ohälsa

Bakom projektet #semicolonproject står en organisation som har syftet att stödja människor som gått igenom svår depression, lider av ångest och/eller haft självmordstankar. Projektet startades för att...

Vackra bryggor

Precis som gräsmattan utanför huset så vill man ha bryggorna i närheten fina. För oss som vistas en del bland bryggor som är det ett hett samtalsämne hur de ska behandlas, vad är bra för miljön och...

Tjöt om MTB

Vänj er! Veckan har varit fantastisk. Försöker hålla 4 pass i veckan, för att inte på sikt tröttna. Är så het på MTB:n så den fick följa med till Kungshamn. Vackra områden och en bra slinga att cykla...

Jag har köpt en mentor

Japp, så är det. Jag har betalat för att någon ska vaska fram en bra mentor och nu verkar hon ha hittats. På onsdag får jag träffa henne för första gången och se om det klickar. Hon verkar vara en...

En månad senare…

…och cyklingen är lika rolig. Har ett helt annat tempo än i början (såklart) och har inte vurpat så mycket på sista tiden. Min första månad med cykeln har resulterat i 265 kilometer. :-). Ligger i...

View Article

En go personlighet med kraft och energi

Jag är så stolt över dig för den du är. För din personlighet, dvs för den du är. Och det vet du. Prestation är ingenting i jämförelsevis med dig som person. Och jag blir inte mer stolt, utan mer varm i...

På´t igen

Cyklingen fortsätter, trots att det är lite segt att komma igång efter lunginflammationen. Det märks framförallt på andningen. Det känns som det inte riktigt går att djupandas. Men det är bara att...

Mini vs Volvo

Hela det här året har jag gått och längtat efter dagen som jag ska beställa min mini. Den dagen har liksom kommit och gått ett par gånger, och jag har av någon anledning inte fått tummen ur. Och jag...

Kickstart!

Nu har det gått två veckor på projektet Ulrikas kickstart och det har gett resultat. Bra kost på regelbundna tider, inget socker, ingen pasta, ris och potatis. Jag har fått testa på lite olika...

Julgalan 2015

Igår var jag och mamma på Julgalan i Scandinavium, och jag tror bestämt att det får bli en tradition. Massor med duktiga artister. Darin, Miss Li, Lena Ph, Petter, Ola Salo, Hans A, Måns Z och Jill...